Ефективність системи захисту прав споживачів при купівлі товарів в інтернет-магазинах

Щороку переважна більшість країн переходить в онлайн-середовище. Особливо це стосується інтернет-магазинів. Предметом дослідження у статті є система захисту прав споживачів при купівлі товарів в інтернет-магазинах та її ефективність. Мета – проведення аналізу стану розвитку електронної торгівлі в Україні та системи захисту прав споживачів при купівлі товарів в інтернет-магазинах. Використано такі загальнонаукові методи: класифікації та теоретичного узагальнення – для дослідження теоретичних основ інтернет-торгівлі; статистичного аналізу – для аналізу сучасного стану електронної торгівлі в Україні та системи захисту прав споживачів. Отримано такі результати: на основі аналізу норм чинного законодавства та досвіду зарубіжних країн, що описують розвиток ринку електронної торгівлі в Україні та світі, виявлено основні тенденції, що склалися, визначено позитивні та негативні сторони інтернет-торгівлі, а також ефективність системи захисту прав споживачів при купівлі товарів в інтернет-магазинах. Було зроблено висновок, що індустрія «електронної комерції» розвивається дуже динамічно. Захист прав споживачів під час купівлі товарів через інтернет-магазини здійснюється як і при звичайній купівлі-продажу, але має низку специфічних особливостей. Для залучення потенційних покупців і формування в них довіри інтернет-магазини намагаються на своїх офіційних сайтах розміщувати якнайбільше інформації про свої товари і послуги, зокрема й відгуки покупців. Це свідчить про те, що самі продавці зацікавлені в якнайшвидшому вирішенні спірних ситуацій і збереженні своєї репутації. З огляду на це, саме підвищення споживчої грамотності громадян, вміння повною мірою реалізувати свої права, захищати свої інтереси в разі виникнення тих чи тих суперечностей – один зі шляхів вирішення наявних проблем

Doi: 10.37635/jnalsu.28(1).2021.137-146