Захист споживачів при купівлі товарів через інтернет

Враховуючи глобальне поширення використання сучасних технологій, Інтернет усе більше набуває популярності як платформа для торгівлі. Саме тому потреба у захисті прав споживачів під час купівлі товарів через Інтернет постійно зростає. Зокрема, автори розглядають проблему реалізації прав споживачів під час придбання товарів в інтернет-магазинах України та Молдови. Дослідження показало, що Україна та Молдова набирають величезних темпів розвитку в секторі Інтернет-торгівлі, котрі ще більше посилюються в контексті глобальної пандемії COVID-19 та запровадження карантину. У зв'язку з цим питання дотримання прав споживачів в Інтернеті є надзвичайно актуальним сьогодні. Вивчаючи проблему захисту споживачів під час придбання товарів в Інтернеті, автори використали формальний і логічний метод для визначення змісту основних понять, систематизації матеріалу та отримання узагальнених висновків у рамках предмету дослідження. Порівняльно-правовий метод допоміг виявити тенденції та порівняти законодавство України та законодавство Республіки Молдова у контексті захисту прав споживачів під час придбання товарів в Інтернеті. Згідно з результатами дослідження, законодавча база у сфері захисту прав споживачів, які купують товари через Інтернет, повинна бути однією з пріоритетних сфер світових держав. Стосовно законодавства України та Молдови у цій галузі, варто зазначити, що з огляду на те, що Україна та Молдова мають європейські інтеграційні прагнення, що, зокрема, відображається в ратифікації Угоди про асоціацію між Україною та ЄС (Європейським Союзом) 2014 року і Угоди про асоціацію між Молдовою та ЄС 2014 року, а також зобов’язання, прийняті цими державами щодо приведення законодавства у відповідність до законодавства ЄС, важливо гармонізувати національне законодавство зі стандартами ЄС у цій галузі. Крім того, важливим для України є також прийняття концепції захисту прав споживачів, які купують через Інтернет

Doi: 10.37635/jnalsu.28(2).2021.189-197